Kryteria
oceny
Każdy z Was, drodzy uczestnicy,
będzie oceniany według poniższych kryteriów. Oceniana będzie praca indywidualna
każdego, jego wkład w osiągnięcia zespołu, jak również praca całego zespołu i
produkt końcowy.
POZIOM OSIĄGNIĘĆ
|
POCZĄTKUJĄCY
|
ROZWIJAJĄCY SIĘ
|
ZAAWANSOWANY
|
EKSPERT
|
LICZBA PUNKTÓW
|
(1p)
|
(2p)
|
(3p)
|
(4p)
|
1. Gromadzenie danych, ich
uporządkowanie, wartość merytoryczna
|
Uczniowie nie
zgromadzili wymaganych informacji i materiałów koniecznych do zrealizowania
zadania, brak własnych opracowań.
|
Uczniowie w swojej
pracy zawarli wiele przydatnych, dobranych, dobrze opracowanych materiałów.
Zgromadzone informacje są jednak niepełne i niewystarczające do zrealizowania
zadania w pełni, nieliczne własne opracowania.
|
Uczniowie zebrali
wszystkie potrzebne informacje, stanowiące logiczną całość, wykorzystane
źródła udokumentowali, materiały wyselekcjonowali i samodzielne opracowali,
wszystkie są bardzo przydatne. Trafnie dobrali zdjęcia, filmy, niektóre
własne.
|
Uczniowie zgromadzili
wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni,
twórczo wykorzystali źródła, uzupełniając je wyjątkowymi materiałami
własnymi: fotografie, filmy. Zaprezentowali własne opisy, opinie, refleksje.
|
2. Sposób przedstawienia informacji
|
Praca wykonana
niedbale, mało czytelna dla odbiorcy, uboga graficznie. Tekst trudny do
czytania, z błędami. Niewyraźne, przypadkowe fotografie.
|
Prezentacja wykonana
estetycznie, tekst czytelny, napisany poprawnie, fotografie trafne i wyraźne.
Prezentacja zawiera drobne błędy techniczne.
|
Prezentacja wykonana
ciekawie, przejrzyście i zrozumiale, przyciąga uwagę odbiorcy. Tekst
poprawny, uporządkowany, dobrej jakości zdjęcia dobrane logicznie. Uczniowie
dobrze posługują się programami prezentacyjnymi.
|
Bardzo atrakcyjnie
wykonana prezentacja: przejrzysta, czytelna, estetyczna, kompletna.
Niekonwencjonalny pomysł
przedstawienia informacji wzbudza zachwyt i wielkie zainteresowanie
odbiorców. Fotografie, filmy własne doskonale uzupełniają teksty.
|
3. Współpraca w grupie
|
Brak współpracy w
grupie, poszczególni uczniowie nie uczestniczą w realizacji wszystkich
aspektów zadania, kolejne kroki nie są wykonywane dokładnie i terminowo.
|
Uczniowie w niepełny
sposób współpracują w grupie, nie wszyscy uczestniczą w realizacji zadania,
większość pracy indywidualnej, nie wszystkie kroki wykonywane w terminie.
|
Dobra organizacja pracy
grupy, współdziałanie w grupie, wszyscy uczniowie aktywnie uczestniczą w
pracach zespołu, terminowo wywiązują się ze swoich zadań.
|
Uczniowie wzorowo
współpracują, pomagają sobie, czuwają nad całością zadania, wszyscy z wielkim
zaangażowaniem uczestniczą w realizacji zadania, bez zastrzeżeń wywiązują się
z ustalonych terminów.
|
4. Prezentacja wykonanej pracy na forum klasy
|
Zespół nie potrafi
zaprezentować innym wyników swojej pracy. Prezentacja nieatrakcyjna,
niepełna. Brak pewności siebie, słaby kontakt z widownią.
|
Prezentacja mało
oryginalna, niedostatecznie komunikatywna. Pewność siebie, dobry kontakt z
audytorium, zaglądanie do notatek. Odpowiednia siła głosu. Dobra wymowa.
|
Ciekawa prezentacja,
przejrzysta i zrozumiała. Duża pewność siebie, dobry kontakt z widzami.
Odpowiednia postawa, mimika, gestykulacja, siła głosu. Dobra wymowa. Materiał
uporządkowany w logiczną całość.
|
Atrakcyjna prezentacja,
oryginalne podejście do zagadnienia, wysoko uporządkowana, przejrzysta,
logiczna i łatwa w odbiorze. Ogromna pewność siebie, bardzo dobry kontakt z
audytorium. Wzorowa postawa, mimika, gestykulacja. Odpowiednia siła głosu.
Bardzo dobra wymowa.
|
5. Forma graficzna estetyka, oryginalność
|
Praca mało estetyczna,
brak lub mało elementów.
|
Praca estetyczna, mało
elementów, użycie najprostszych form, jednolity kolor.
|
Estetyczna wizualnie
forma, staranne wykonane, dobrze dobrana kolorystyka.
|
Pomysłowa forma, zwraca
uwagę estetyka, staranność doboru grafiki do treści, duża różnorodność,
własne autorstwo.
|
Efekty Waszej pracy ocenią również członkowie pozostałych grup
(bez możliwości przyznania punktów samym sobie).
Karta oceny grup
GRUPA
|
1. Gromadzenie danych, ich uporządkowanie, wartość
merytoryczna
|
2. Sposób przedstawienia informacji
|
3. Współpraca w grupie
|
4. Prezentacja
wykonanej pracy na forum klasy
|
5. Forma graficzna
estetyka, oryginalność
|
RAZEM
(1-20 p)
|
1 – 4 p
|
1 – 4 p
|
1 – 4 p
|
1 – 4 p
|
1 – 4 p
|
||
I
|
||||||
II
|
||||||
III
|
||||||
IV
|
||||||
V
|
||||||
VI
|
Karta oceny grup - zestawienie końcowe
GRUPA
|
PUNKTACJA INNYCH
GRUP
(1-100 p) |
Punktacja
n-la
(1-20 p)
|
RAZEM
(1-120 p)
|
OCENA
|
|||||
I
|
II
|
III
|
IV
|
V
|
VI
|
||||
I
|
X
|
||||||||
II
|
X
|
||||||||
III
|
X
|
||||||||
IV
|
X
|
||||||||
V
|
X
|
||||||||
VI
|
X
|
Proponowana
skala ocen
Liczba punktów
|
Ocena
|
112 – 120 pkt
|
celująca
|
96 – 111 pkt
|
bardzo dobra
|
80 – 95 pkt
|
dobra
|
64 – 79 pkt
|
dostateczna
|
48 – 63 pkt
|
dopuszczająca
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz