6. OCENA

Kryteria oceny

Każdy z Was, drodzy uczestnicy, będzie oceniany według poniższych kryteriów. Oceniana będzie praca indywidualna każdego, jego wkład w osiągnięcia zespołu, jak również praca całego zespołu i produkt końcowy.
 
POZIOM OSIĄGNIĘĆ
POCZĄTKUJĄCY
ROZWIJAJĄCY SIĘ
ZAAWANSOWANY
 EKSPERT 
LICZBA PUNKTÓW
(1p)
(2p)
(3p)
(4p)
1.  Gromadzenie danych, ich uporządkowanie, wartość merytoryczna
Uczniowie nie zgromadzili wymaganych informacji i materiałów koniecznych do zrealizowania zadania, brak własnych opracowań.
Uczniowie w swojej pracy zawarli wiele przydatnych, dobranych, dobrze opracowanych materiałów. Zgromadzone informacje są jednak niepełne i niewystarczające do zrealizowania zadania w pełni, nieliczne własne opracowania.
Uczniowie zebrali wszystkie potrzebne informacje, stanowiące logiczną całość, wykorzystane źródła udokumentowali, materiały wyselekcjonowali i samodzielne opracowali, wszystkie są bardzo przydatne. Trafnie dobrali zdjęcia, filmy, niektóre własne.
Uczniowie zgromadzili wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni, twórczo wykorzystali źródła, uzupełniając je wyjątkowymi materiałami własnymi: fotografie, filmy. Zaprezentowali własne opisy, opinie, refleksje.
2. Sposób przedstawienia informacji
Praca wykonana niedbale, mało czytelna dla odbiorcy, uboga graficznie. Tekst trudny do czytania, z błędami. Niewyraźne, przypadkowe fotografie.
Prezentacja wykonana estetycznie, tekst czytelny, napisany poprawnie, fotografie trafne i wyraźne. Prezentacja zawiera drobne błędy techniczne.
Prezentacja wykonana ciekawie, przejrzyście i zrozumiale, przyciąga uwagę odbiorcy. Tekst poprawny, uporządkowany, dobrej jakości zdjęcia dobrane logicznie. Uczniowie dobrze posługują się programami prezentacyjnymi.
Bardzo atrakcyjnie wykonana prezentacja: przejrzysta, czytelna, estetyczna, kompletna. Niekonwencjonalny  pomysł przedstawienia informacji wzbudza zachwyt i wielkie zainteresowanie odbiorców. Fotografie, filmy własne doskonale uzupełniają teksty.
3. Współpraca w grupie
Brak współpracy w grupie, poszczególni uczniowie nie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki nie są wykonywane dokładnie i terminowo.
Uczniowie w niepełny sposób współpracują w grupie, nie wszyscy uczestniczą w realizacji zadania, większość pracy indywidualnej, nie wszystkie kroki wykonywane w terminie.
Dobra organizacja pracy grupy, współdziałanie w grupie, wszyscy uczniowie aktywnie uczestniczą w pracach zespołu, terminowo wywiązują się ze swoich zadań.
Uczniowie wzorowo współpracują, pomagają sobie, czuwają nad całością zadania, wszyscy z wielkim zaangażowaniem uczestniczą w realizacji zadania, bez zastrzeżeń wywiązują się z ustalonych terminów.
4. Prezentacja wykonanej pracy na forum klasy
Zespół nie potrafi zaprezentować innym wyników swojej pracy. Prezentacja nieatrakcyjna, niepełna. Brak pewności siebie, słaby kontakt z widownią.
Prezentacja mało oryginalna, niedostatecznie komunikatywna. Pewność siebie, dobry kontakt z audytorium, zaglądanie do notatek. Odpowiednia siła głosu. Dobra wymowa.
Ciekawa prezentacja, przejrzysta i zrozumiała. Duża pewność siebie, dobry kontakt z widzami. Odpowiednia postawa, mimika, gestykulacja, siła głosu. Dobra wymowa. Materiał uporządkowany w logiczną całość.
Atrakcyjna prezentacja, oryginalne podejście do zagadnienia, wysoko uporządkowana, przejrzysta, logiczna i łatwa w odbiorze. Ogromna pewność siebie, bardzo dobry kontakt z audytorium. Wzorowa postawa, mimika, gestykulacja. Odpowiednia siła głosu. Bardzo dobra wymowa.
5. Forma graficzna estetyka, oryginalność
Praca mało estetyczna, brak lub mało elementów.
Praca estetyczna, mało elementów, użycie najprostszych form, jednolity kolor.
Estetyczna wizualnie forma, staranne wykonane, dobrze dobrana kolorystyka.
Pomysłowa forma, zwraca uwagę estetyka, staranność doboru grafiki do treści, duża różnorodność, własne autorstwo.

 Efekty Waszej pracy ocenią również członkowie pozostałych grup (bez możliwości przyznania punktów samym sobie).

Karta oceny grup
 
GRUPA
1. Gromadzenie danych, ich uporządkowanie, wartość merytoryczna
2. Sposób przedstawienia informacji
3. Współpraca w grupie
4. Prezentacja wykonanej pracy na forum klasy
5. Forma graficzna estetyka, oryginalność
RAZEM
(1-20 p)

1 – 4 p
1 – 4 p
1 – 4 p
1 – 4 p
1 – 4 p

I






II






III






IV






V






VI







Karta oceny grup - zestawienie końcowe
 
GRUPA
PUNKTACJA INNYCH GRUP
(1-100 p)
Punktacja
n-la
(1-20 p)
RAZEM
(1-120 p)
OCENA
I
II
III
IV
V
VI



I
X








II

X







III


X






IV



X





V




X




VI





X



 
 Proponowana skala ocen
Liczba punktów
Ocena
112 – 120 pkt
celująca
96 – 111 pkt
bardzo dobra
80 – 95 pkt
dobra
64 – 79 pkt
dostateczna
48 – 63 pkt
dopuszczająca



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz